Empresa // Santa Coloma
Fotografia: Un dels establiments nipons que ja disposen de la infusió. / Tegust
29/06/2017 07:54

​La infusió de Ratafia 1842 de Santa Coloma arriba al Japó de la mà de Tegust

La comercialitzen tres cadenes de supermercats nipones que han posicionat les diferents infusions d'aquesta marca amb la categoria ‘gourmet’ per ser un producte d’alta qualitat i exòtic.

Redacció

Dos gustos tan singulars i tan catalans com són el de la Ratafia 1842 i el del licor d’Aromes del Montserrat han arribat al Japó a través de les infusions de l’empresa empordanesa Tegust, la primera marca de gran consum en crear infusions 100% catalanes. Al país nipó les comercialitzen tres cadenes de supermercats que les venen a la seva secció “gourmet” en tractar-se d’un producte d’alta qualitat, que per als japonesos és també exòtic i diferent de la resta de sabors als quals estan habituats. Segons el creador de Tegust, Pep Mascarós, “el mercat japonès és molt exigent i cal que els productes compleixin diversos aspectes com l’alta qualitat, l’excel·lència, l’autenticitat i en valoren, sobretot, que es tracti d’un producte innovador. Els japonesos n’estan molt satisfets”. I des de Tegust, ho veuen com “una oportunitat per estendre la cultura catalana i créixer com a empresa”.

Els japonesos, a més d’adquirir les infusions de la línia de Proximitat (infusions de plantes aromàtiques cultivades per petits productors catalans que fan cultiu ecològic totalment sostenible), els criden molt l’atenció les de Ratafia 1842 i les d’Aromes del Montserrat. “Són gustos absolutament diferents als que estan acostumats. La Ratafia, per a ells, és una beguda totalment desconeguda. En canvi, el licor d’Aromes del Montserrat els és més familiar per la coneixença que tenen de les muntanyes de Montserrat”, explica Mascarós.

Infusió a partir de la fórmula original de Francesc Rosquellas
Les infusions que Tegust exporta al Japó són dues de les darreres referències que ha creat la marca: Ratafia 1842 i Aromes del Montserrat. Pel que fa a la infusió de Ratafia 1842, està creada a partir de la fórmula original de Francesc Rosquellas, datada del 1842 segons consta als arxius de Santa Coloma de Farners. A partir d’aquesta recepta, Tegust va crear una infusió que recorda a la ratafia però que no porta alcohol. Entre els ingredients que fan que tingui aquest gust característic hi ha la canyella, l’anís, la menta, el ginebró, la nou verda i la nou moscada.

L’altra infusió que ha arribat a terres japoneses, la d’Aromes del Montserrat, està inspirada en el popular licor d’herbes que porta el mateix nom. Tegust la comercialitza a través d’un conveni de col·laboració exclusiu amb el Monestir de Montserrat. En la seva elaboració s’utilitzen ingredients com l’anís verd, la menta, la canyella, el fonoll, la camamilla, l’anís estrellat o el coriandre.

Japó, el primer país en exportar-hi
Tegust ha començat a exportar fa pocs mesos. La directora comercial de l’empresa, Belinda Moreno, explica que “a dia d’avui estem treballant només amb Japó però ja hem començat a mantenir converses amb altres països. Per la nostra experiència, el que busca el client japonès, és qualitat i està disposat a pagar per ella sense regateig”. Actualment les exportacions suposen entre el 5 i el 10% de les vendes totals. 

Tegust, creada a finals del 2014 amb seu a La Bisbal d’Empordà, el Baix Empordà, és la primera marca de gran consum en crear infusions 100% catalanes. Actualment té al mercat tres línies d’infusions: Fórmules Originals, Exòtiques i de Proximitat. Totes les varietats de la línia de Proximitat estan elaborades amb plantes aromàtiques que han estat cultivades en territori català.
       Imprimir       Enviar a un amic      
      

Comentaris

No s´han trobat comentaris

Deixa el teu comentari

Més notícies de: Empresa

Empresa // Comarca
Fotografia: Els responsables dels nous productes, durant la presentació de divendres. / Comunica
12/11/2017 08:40

​Trias, Tegust, Poma de Girona i el Parc de les Olors s’uneixen i llancen al mercat tres varietats de galetes

Es tracta d’una acció d’innovació oberta (open innovation) entre quatre empreses catalanes de sectors diferents que aposten pels productes sans i fets amb productes locals.
Comentaris (0)
Empresa // Blanes
Fotografia: Assistents a l´acte de celebració dels 50 anys de la presència de l´empresa a Blanes. / Solvay
06/11/2017 06:54

​La fàbrica Solvay de Blanes celebra els 50 anys de vida

L'alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, i la directora de l'empresa, Sílvia López, van encapçalar l'acte acollit a les instal·lacions construïdes el 1967 com una ampliació de l'antiga SAFA
Comentaris (0)
Empresa // Lloret
Fotografia: Terrassa de l´Hotel Delamar de Lloret. / Hotel Delamar
21/10/2017 07:26

La Generalitat atorga el Distintiu de garantia de qualitat ambiental a l'Hotel Delamar de Lloret

Aquest Distintiu és el sistema català d’etiquetatge ecològic que reconeix aquells productes i serveis que compleixen uns determinats requisits ambientals
Comentaris (0)
Empresa // Lloret
Fotografia: Ahir es va presentar la trobada a la Cambra de Comerç gironina. / Ajuntament
05/10/2017 06:44

Lloret acollirà el Meeting Triveneto.com, amb prop de 1.000 participants del sector dels hidrotermosanitaris

El Grup Trivento.com és una empresa líder en el sector del hidrotermosanitari, amb 88 punts de venda a tot Itàlia i més de 320 milions de facturació previstos per a l’any 2017.
Comentaris (0)
Les notícies més llegides del dia
Subscripció al butlletí
Vols estar al dia de l´actualitat de ‪la Selva‬? Subscriu-te al nostre butlletí diari:
Enviar
L´opinió de la setmana
Josep Lluís Vidal

Com identificar les estafes a Facebook

Un Land Rover embolicat amb un...
Àdam Bertran

"Torna, oi que tornaràs?"

En el món de l’educació recorres...
Josep Lluís Vidal

L'avís legal de les cookies

L'any 2012 va entrar en vigor via...
Tieta Ratafia & CO

Portada


Enviar per E-mail
Nom
Email
Missatge
Enviar