20/05/2015

Parlem de turisme

Àngel Canosa, candidat d'ERC a l'alcaldia de Blanes

Parlar de Blanes, moltes vegades, és parlar de turisme, ja que és i ha estat des de fa dècades, la manera de viure de molts blanencs. Si hi afegim la SAFA, totes les històries dels seus treballadors, pescadors i terrassans podríem explicar el gruix de la història social i econòmica del poble.

D’uns anys ençà, però, parlar de turisme i d’indústria a Blanes és parlar de tancaments, d’atur, de manca de previsió, de la malifeta de la zona blava, de falta de models reals en foment dels sectors que haurien de ser determinants a la nostra ciutat.

Blanes no ha pogut escapar a la crisi del país. Potser demanar que no ens hagués afectat era demanar massa, però si ens haguéssim posat abans a treballar en l’emprenedoria, si no haguéssim carregat fins a l’asfíxia als petits empresaris i comerciants, si no ens haguéssim emmirallat en la conveniència d'uns quants i no haguéssim oblidat els interessos de la majoria, si haguéssim accelerat l'impuls i facilitat respostes municipals, si haguéssim fet foment del cooperativisme, de la pagesia, de la pesca, haguéssim tirat endavant polítiques municipals de promoció dels nostres productes, de la nostra gent, les coses no haurien estat així.

Si haguéssim conservat -al mateix temps que milloràvem i actualitzàvem- el sector turístic, ara mateix seria en fase d’expansió i no s’hauria quedat en un model estacional de sol i platja, per molt que l'oferta turística de Blanes vagi plena d'etiquetes i denominacions com "esportiu, familiar o ecològic". El turisme està mancat d’una activitat potent. Cal un turisme pròsper que allargui els mesos de feina, dinàmic, despert, engrescat,  i que es posi al servei del conjunt de la ciutadania.

Si encara ens hi posem ho podem fer. Hem d'elaborar plegats, professionals del sector de tota mena, hotelers i propietaris de càmpings fins a l’últim dels empresaris i comerciants, funcionari o veí amb experiència que vulgui participar-hi, un Pla de Turisme que sigui, també, part del nostre model de ciutat, que sigui capaç de treure el millor del poble i de nosaltres, sense malmetre cap altre sector, un pla que no es condicioni als interessos d’uns quants ni a un període o resultat electoral. Un pla que no miri el passat sinó el futur.

De fet, hem d'arribar a un compromís social: quan es parli de turisme de qualitat a Catalunya s'ha de parlar de Blanes. Això vol dir que ens cal generar una oferta que vagi molt més enllà dels 4 o 5 mesos a l'any, una oferta diferenciada i fàcilment reconeixible, arrelada al territori que ha de ser el principal valor del qual partim: vivim en un entorn privilegiat i ens ho hem de creure. Hem d'arribar a ser una marca potent que s'associï a un servei sempre de qualitat i això vol dir que cadascú des del seu àmbit ha d'invertir en infraestructures turístiques, en difusió, en formació de treballadors, en la creació d'una oferta educativa vinculada al sector... També vol dir incidir en la promoció efectiva, buscant els millors aparadors. Hem de passar de "parlar de turisme a Blanes" a "tenir una oferta turística de Blanes". 

Si planifiquem tot això en un Consell Municipal de Turisme, entre molts, entre tots si pot ser, podem fer que aquests quatre anys siguin una oportunitat per sentir-nos orgullosos de ser el que som: la porta oberta a la Costa Brava, una finestra particular des d'on mirar la Mediterrània i créixer sosteniblement. 

Àngel Canosa,
candidat d'ERC a l'alcaldia de Blanes

Comentaris

No s´han trobat comentaris

Deixa el teu comentari

Les notícies més llegides del dia
Subscripció al butlletí
Vols estar al dia de l´actualitat de ‪la Selva‬? Subscriu-te al nostre butlletí diari:
Enviar
L´opinió de la setmana
Josep Lluís Vidal

Com identificar les estafes a Facebook

Un Land Rover embolicat amb un...
Àdam Bertran

"Torna, oi que tornaràs?"

En el món de l’educació recorres...
Josep Lluís Vidal

L'avís legal de les cookies

L'any 2012 va entrar en vigor via...
Tieta Ratafia & CO

Botiga


Enviar per E-mail
Nom
Email
Missatge
Enviar